قدس آنلاین: فتتاحیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ افتتاحیه رسانه‌ای است که با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی و محوریت سوره مبارکه حدید آغاز و به صورت مشترک با همکاری شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به‌ویژه رادیو قرآن دنبال می‌شود.

افتتاح طرح قرآنی ۱۴۵۰ با پیام آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه گفت‌وگوی جمعه اخبار قرآنی، با اشاره به طرح قرآنی ۱۴۵۰، گفت: قریب به هزار و ۴۵۰ سال از یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین وقایع نظام خلقت که همان نزول قرآن کریم بر قلب شریف پیامبر اکرم(ص) است، می‌گذرد.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که براساس اندیشه قرآنی رهبر کبیر انقلاب تأسیس شد و اولین اقدام، اقدامات قرآنی از جمله تأسیس رادیو قرآن و بعد از چند سال تأسیس شبکه قرآن و معارف سیما بوده است، این وظیفه به شبکه‌های تخصصی قرآنی سپرده شده تا در راه ترویج فرهنگ و نشر قرآن کریم از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.
محمدزاده با بیان اینکه فصل تابستان زمان بسیار مناسبی برای پرداختن به موضوعات قرآنی ویژه نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها است، عنوان کرد: این طرح از ده سال گذشته با طرح قرآنی ۱۴۴۱ آغاز شده است و در طی سال‌ها سعی شده با نهادهای فرهنگی و قرآنی به جهت فراگیر شدن طرح مشارکت مؤثری باشد و امسال نیز سعی کردیم این اتفاق رخ دهد و افتتاحیه این طرح از شنبه، دوم مردادماه از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: افتتاحیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ افتتاحیه رسانه‌ای است که با پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با محوریت سوره مبارکه حدید آغاز و تا ۱۳ شهریورماه ادامه خواهد داشت. این طرح به صورت مشترک به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به‌ویژه رادیو قرآن دنبال می‌شود و نام کلی این طرح «۱۴۵۰ قرآن، کتاب زندگی» خواهد بود.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه گفت: یکی از شاخصه‌های طرح‌های موفق این است که آن را به یک مطالبه از جانب مخاطبان تبدیل می‌کند و این مطالبه همواره بین مخاطبان رادیو قرآن و شبکه قرآن وجود داشته است که قبل از رسیدن فصل تابستان سؤال می‌شود که برنامه امسال از چه زمانی شروع می‌شود و با چه محوریتی خواهد بود. این آمادگی بین خانواده‌ها وجود دارد که در این طرح مشارکت داشته باشند و بازخورد آن نیز از طریق شرکت در مسابقات بسیار خوب است و نشان‌دهنده استقبال مخاطبان از این طرح‌ها است.
وی یادآور شد: سوره مبارکه حدید سوره‌ای است که براساس پیش‌بینی و نکته نابی که امام صادق(ع) فرموده‌اند که خداوند دو قطعه از قرآن را برای مردمان آخر زمان خود نازل کرده، یکی سوره مبارکه توحید و دیگری آیات آغازین سوره حدید است. نمی‌شود، گفت که ما انسان‌های آخر و زمان هستیم اما هرچه جلوتر می‌رویم فهم انسان‌ها به بهره‌مندی از منابع اصلی و منبع وحی که قرآن کریم است افزایش پیدا می‌کند.
محمدزاده عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند فهم بسیار خوب و عمیق و موثری از مباحث توحیدی داشته باشند و در آیات دیگر کسانی که می‌خواهند مراحل مختلف زندگی را از دوران کودکی تا کهنسالی از نظر قرآن کریم داشته باشند و کسانی‌که می‌خواهند با هدف بعثت انبیاء آشنایی پیدا کنند و کسانی که می‌خواهند با مفهوم عمیق قرض‌الحسنه و انفاق آشنایی پیدا کنند و... همه چیز را در سوره حدید می‌توانند دنبال کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات رسانه‌ای ۱۴۵۰ در انواع مختلف دیداری و شنیداری دنبال می‌شود، گفت: در سایت شبکه قرآن سیما جدول پخش برنامه‌های مختلف مرتبط با ۱۴۵۰ را در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی دریافت کنند. این طرح در شبکه قرآن سیما در دو فضای استقرار مخاطبان دنبال می‌شود که اولین برنامه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ و برنامه دوم از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۱۵ پخش می‌شود.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما یادآور شد: قصد داریم جشنواره‌ای را با محوریت جمع‌خوانی سوره مبارکه حدید برگزار کنیم؛ گروه‌های تواشیح آماده باشند و کارهای خود را آماده کنند تا پس از اعلام ضوابط و آیین‌نامه‌های مورد نظر، این جشنواره با با حضور گروه‌های تواشیح برگزار کنیم. امیدواریم کارهای هنری فاحر و زیبایی را از گروه‌های جمع‌خوان با محوریت سوره مبارکه حدید ببینیم.
محمدزاده در این بخش از سخنان خود به برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در دوره جدید مدیریتی، گفت: در نخستین‌ روزهایی که کار خود را در شبکه قرآن و معارف سیما آغاز کردم بنا شد سند تحول و ارتقا در جهت ارتقای این شبکه تلویزیونی در دست اقدام داشته باشیم چرا که در همه زمینه‌های محتوا، غالب و نحوه عرضه لازم است تحول داشته باشیم.
وی افزود: این سند بنا شده است طی سه ماه آینده آماده شود تا ظرفیت برای بهره‌مندی بیشتر از این شبکه فراهم شود؛ همچنین در فضای اطلاع‌رسانی قرآنی که طرح مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری و جامعه قرآنی از مسئولان و مدیران قرآنی کشور است یکی از فضاهای قابل ارتقا است که به زودی در شبکه قرآن و معارف سیما وسعیت بیشتری می‌گیرد و همچنین در فضاهای مجازی نیز ورود پیدا می‌کنیم.
محمدزاده عنوان کرد: یکی از فضاهایی که خوب است به کمک این مسئله بیاید این است که کل جامعه قرآنی که از راه‌های مختلف با ما در ارتباط هستند خود را سهیم بدانند و دوستانی که عهده‌دار گروه‌های مجازی هستند اگر نکاتی وجود دارد با طرح این نکات در گروه‌های مجازی، به بحث پیرامون موضوعات بپردازند و پس از جمع‌بندی مطالب، این مطالب و نتیجه نظرات جامعه قرآنی را در اختیار بنده قرار دهند تا در جهت ارتقای شبکه قرآن سیما استفاده کنیم.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.